Intézményünk szakmailag önálló nevelési intézmény, a családi nevelés kiegészítője, a gyermek 20 hónapos életévétől az iskolába lépésig. Tudomásul vesszük és tiszteletben tartjuk a szülők elsődleges jogait a gyermeknevelésben, a gyerekekkel kapcsolatos döntések meghozatalában.
Csoportszobánk tágas, világos és esztétikus, gyermekek igényének megfelelő, a gyermek fejlődéséhez és fejlesztéséhez szükséges egészséges környezetet biztosít. Berendezése esztétikus.
A gyermek gondozását és önállósodását segítő berendezési tárgyak és eszközök a gyermek méretéhez és fejlettségéhez igazodnak.
- Fontosnak tartjuk, hogy a csoportszoba legyen hívogató és nyitott közeg, amelyik nevel, tanít, folyamatos átalakításon, változáson megy keresztül. A gyermekek és az óvodapedagógusok közösen formálják, alakítják.
- A csoportszoba dinamikus és fejlődő - változó környezet, amely tele van interaktív anyagokkal, eszközökkel és olyan tapasztalatszerzési lehetőségekkel, amelyek megfelelnek a gyermekek egyéni érdeklődésének, életkori igényeinek.
- A csoportszobában tevékenységsarkokat, munkasarkokat alakítottunk ki, amelyekben folyik a játék, a játékba integrált tanulás az óvodapedagógus irányításával.
A csoportszobában kialakított tevékenységsarkok:családi szituációs sarok, művészeti vizuális sarok, élősarok, mesekuckó,építőjátékok barkácsolás tevékenység központja, manipulációs asztali
játékok.
Az intézmény udvara 2/3-a füvesített terület, ugyanakkor az udvarnak vannak napos és árnyékos részei is (fák, bokrok), az épületet virágoskert szegélyezi.
A gyerekek szabad mozgását, edzést különféle felszerelési tárgyak, eszközök szolgálják. A játékok, kerti szerszámok, bútorok célszerűek, esztétikusak, amelyek megfelelnek a gyermekek életkori igényeinek. Az udvaron gondosan rendben tartott homokozókra, agyagozó asztalokra szükség van, melyet biztosítunk is. A gyerekek játék kedvét fokozzák a különféle kerti szerszámok, húzó kocsik, labdák, kötelek, karikák, valamint a szerepjátékok különböző kellékei (főzőcskézéshez tálalókészletek, homok süteményekhez homokozó készletek). Az udvarunk egy részét kialakítottuk változatos mozgásos és sportjátékok „űzéséhez” alkalmas területté. (lovacskázás, libikóka, csúszda, hinta, kötélmászás, foci).
Fontos a gyermek jó közérzetének kialakításához, hogy az udvaron együtt játszhasson testvéreivel, barátaival, amely alatt érezzék személyes törődésünket, bensőséges kapcsolatunkat.
Óvodai nevelésünk célja, feladatai
Az óvodai nevelés célja az, hogy az óvodások sokoldalú, harmonikus fejlődését, a gyermeki személyiség kibontakoztatását elősegítse az életkori és egyéni sajátosságok és az eltérő fejlődési ütem figyelembe vételével /ideértve a különleges gondozást igénylő gyermekek gondozását is/.
Fő célunk, hogy a gyermeki ismeretszerzés ne iskolás módon és módszerekkel, verbális úton valósuljon meg, hanem tapasztalati síkon, játékosan történjék. Ezek megvalósítása érdekében az óvodás gyermekek természetes megnyilvánulási formáira, a mozgásra és a játékra támaszkodhatunk.
Szituáció-orientált nevelésre törekszünk, amely a mindennapok során felmerülő természetes élethelyzeteket kiaknázva bővíti, megerősíti a gyermekek ismereteit. Érzelmi biztonságot teremtünk a gyermekek számára, amely alapja a testi, érzelmi és közösségi fejlődésüknek, kreatív személyiséggé válásuknak. A gyermekek életkori sajátosságait és egyéni képességeit leginkább figyelembe
véve, differenciált módon fejlesztjük őket. Minden gyermeket saját képességeinek megfelelően, az elérhető legmagasabb szintre igyekszünk eljuttatni az egyes területeken.
Fontos, hogy még az iskolai élet előtt a beszédhibás gyermekekkel szakember
foglalkozzon, ezért logopédusunk a dislexia-veszélyeztetett gyermekek
kiszűrése után őket speciális fejlesztő foglalkozások keretében segítik.
Feladataink:
- a gyermekek optimális fejlődésének biztosítása
- testi, lelki szükségletek kielégítése
- érzelmi nevelés és a szocializáció biztosítása
- egészséges életmód kialakítása, egészségének védelme, edzése, óvása,megőrzése
- értelmi- érzelmi nevelés
- felkészítés a közösségi életre
- anyanyelvi nevelés fejlesztése
- felkészítés az iskolai életre
- az iskolai tanulási képességeket meghatározó funkciók fejlesztése
- a játékon, a tapasztalatszerzésen, a mozgásfejlesztésen keresztül a harmonikus személyiségfejlesztés megvalósítása
- a potenciális tanulási zavarok kiszűrése és megelőzése.
Cím: 9516 Vönöck, Dózsa Gy. u. 9.
Tel.: 95/779-780
Nyitva tartás: Hétfőtől – péntekig 6:45-től 16:30-ig.



|